Επιλογής
Πολιτισμική Πληροφορική
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι η γνωριμία με την έννοια της πολιτισμικής πληροφορικής, του τρόπο με τον οποίο η πληροφορική και τα πληροφοριακά και ψηφιακά συστήματα επηρεάζουν στοιχεία του πολιτισμού. Σκοπός είναι να βοηθήσει του φοιτητές:
- Να έρθουν σε επαφή με την έννοια της πολιτισμικής πληροφορικής και τη μουσειακής πληροφορικής
- Να εμβαθύνουν στα συστήματα πληροφορικής που μπορούν να δράσουν υποστηρικτικά σε μουσεία και χώρους πολιτισμού
- Να γνωρίσουν βασικές έννοιες και ορολογία για την πληροφορική για μουσεία και χώρους πολιτισμού
- Να μπορέσουν να κάνουν ανάλυση και αξιολόγηση της επίδρασης της επιστήμης και της τεχνολογίας της πληροφορικής και των επικοινωνιών στα μουσεία
- Να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν ανάλυση και αξιολόγηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του Μουσείου καθώς εργάζονται με νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών.
- Να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν ανάλυση και αξιολόγηση της επιρροής των νέων τεχνολογιών στους επισκέπτες του Μουσείου.
- Να έχουν γνωριμία με τις τεχνολογίες σε επίπεδο software και hardware εντός των χώρων πολιτισμού.
- Να εξηγούν τις διαφορές μεταξύ διάσωσης, καταγραφής, οργάνωσης, μελέτης, αξιοποίησης και προβολής του πολιτιστικού αποθέματος
- Να εντοπίζουν σημεία εφαρμογής και σημεία πιθανής εφαρμογής της πολιτισμικής πληροφορικής
- Να απαριθμούν τα κίνητρα και τα κριτήρια για την αξιοποίηση της πληροφορικής στον πολιτισμό
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής, παραγωγικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη περιγραφή
- Εισαγωγή στην πολιτισμική πληροφορική.
- Γνωριμία με τις έννοιες της μουσειακής πληροφορικής: άνθρωποι, αντικείμενα και τεχνολογία στο χώρο πολιτισμού.
- Υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά
- Ψηφιακά αντικείμενα στους χώρους πολιτισμού.
- Επισκέπτες στους χώρους πολιτισμού: διαρκής online επικοινωνία και επικοινωνία στο χώρο του μουσείου.
- Τεχνολογίες σε φορητές συσκευές και δημιουργία εικονικού περιβάλλοντος.
- Προσβασιμότητα στον πολιτισμό και άρση των κοινωνικών αποκλεισμών.
- Η πληροφορία στα μουσεία και ο τρόπος οργάνωσης της πληροφορίας με τη χρήση ΤΠΕ.
- Οι ανάγκες και οι προσδοκίες των χρηστών από τους μοντέρνους χώρους πολιτισμού.
- Ψηφιακές στρατηγικές και επαναστατικές τεχνολογίες.
- Η ψηφιακή γνώση στα μουσεία, προσωποποίηση στους χρήστες.
- Η έννοια του πληθοπορισμού (crowd-sourcing) στον πολιτισμό.
- ∆ιασύνδεση με το κοινό και η συν-διαμόρφωση της γνώσης σε έναν χώρο πολιτισμού.
- Η χρήση της πληροφορικής στη διάσωση, καταγραφή, οργάνωση, μελέτη, αξιοποίηση και προβολή του πολιτισμού
- Καλές πρακτικές
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Αυτοτελής μελέτη 111 Σύνολο μαθήματος 150 - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος προκύπτει από εργασία εξαμήνου την οποία αναλαμβάνουν οι φοιτητές κατά την έναρξη του εξαμήνου.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
1. Α. Μπούνια, Ν. Νικονάνου, Μ. Οικονόμου, Η τεχνολογία στην υπηρεσία της πολιτισμικής κληρονομιάς, ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ Κ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ & ΣΙΑ ΟΕ
2. Ευγενία Π. Μπιτσάνη, Πολιτισμική διαχείριση και περιφερειακή ανάπτυξη, Μαρία Τσακουρίδου & ΣΙΑ Ο.Ε.
3. Βερνίκος Νικόλας, ∆ασκαλοπούλου Σοφία, Μπαντιμαρούδης Φιλήμων, Μπουμπάρης Νίκος, Παπαγεωργίου ∆ημήτρης (Επιμ.), Πολιτιστικές βιομηχανίες, εκδ. Κριτική ΑΕ
4. Χ. Κόκκινος, Η τεχνολογία συνδρομητής του πολιτισμού;, , ε1η έκδοση, Παπαζήσης - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙ∆Α ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS